torsdag 1. mars 2012

Det nye badet


Slik blir planløsningen på det nye badet. Jeg har tegnet det i programmet "Roomsketcer". Et supert og gratis program for oss som planlegger renovering eller ny-bygging av hus. Enkelt å bruke er det også. Det finnes en mengde møbler og innrednings detaljer som en kan bruke på tegningen, og mange er fra kjente merker.  Dere finner programmet Her.


Formen på badekaret er ikke helt riktig på tegningen. Men hvis derre tenker dere en linje som går fra der karet touch'er nisjen og planten, og inn til langveggen, blir det riktig. Fasongen i fronten er som den skal være. Det lille rommet ved klosettet, blir som en "mini bod" med hyller på to vegge fra gulv til tak. Der skal det også bli et nedkast for skittentøy. Døren inn til denne "boden" blir en skapdør av speil.


Vi er ikke helt i mål enda, når det gjelder valg av flis. Det er jo et hav av muligheter. Og jeg blir bare mer og mer forvirret desto mer jeg er i butikker og kikker, til min kjæres store frustrasjon. Vi ønsker begge et rolig og harmonisk bad. Der vi kan trekke oss tilbake og bare nyte tilværelsen i dempet belysning og fine toner fra musikkanlegget.


Badet blir ikke så veldig stort...selv om det blir dobblet i størrelse fra det vi hadde...men jeg synes uansett vi får utnyttet plassen godt, med den planløsningen vi har valgt.


En ting er i allefall sikkert
...Det skal bli utrulig deilig å ta i bruk dette rommet...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar