mandag 12. mars 2012

Kosehelg

Denne helgen har vi også vært oppe i Namdalen. Vi var og hentet pappas høvel, slik at vi får høvlet listeverket til huset vårt. Der oppe var det fortsatt full vinter, men i går (søndag) regnet det i strie strømmer det meste av dagen. Et ordentlig inne-kose vær. Dermed gikk det meste av helgen med til koselige hobby-sysler innendørs.

Stine-tuppa mi har bestilt et strikket pledd til det nye rommet sitt. Derfor har jeg fortsatt å strikket på det som en gang var tenkt til en puff, men som jeg syntes ble for slamsette for det formålet. Nå får denne "puffen" fått en ny framtid som et lappeteppe med mange koselige motiv.


Den lange mørke grå remsen, er det som skulle bli en puff. Nå har jeg tenkt at den skal bli midtstolpen i pleddet. Den er strikket i perlestrikk med dobbel tråd av garnet Freestyle fra Dalegarn.


Mønstret av denne hjorten er hentet fra en av bøkene til Tine Solheim. Hun har foresten utrulig mange fine strikke- og hekle oppskrifter. Både til klær og interiør.


Dette hjertemønsteret har jeg tegnet selv.


Disse søte bjørnesporene har jeg også tegnet selv.


Denne åtte bladrosen er også hentet fra boken til Tine Solheim.

Det kommer til å bli mange lapper før pleddet er ferdig, og det vil nok ta litt tid. Men det er veldig morsomt når en tegner mønster og planlegger selv hvordan resultatet skal bli.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar